torsdag den 29. januar 2009

Oreos and coffee please

Det er hvad enhver god frokost består af. I hvert fald når man kom hjem kl. 03:00 natten før 3 timers IP law. Efterhånden som jeg tygger mig igennem de runde kiks og synker den lunkne kaffe, er jeg mere og mere overbevist om, at det var en fuldkommen elendig idé at købe det.

Lad os skrue tiden lidt tilbage, nærmere bestemt til i går. Dagen i går var en ret vigtig dag. Min gruppe skulle være Commentators på en class presentation i Legal Ethics. Dette indebærer, at vi skal kommentere og stille kritiske spørgsmål der lægger op til debat. Det tæller samtidigt 10% af min samlede karakter i faget. Der er yderligere 15% af karakteren at hente på den generelle deltagelse i faget.

På trods af min sparsomme forberedelse, lykkedes det mig at klare mig igennem timerne med et rimelig godt resultat. Da jeg efter timen søgte konsultation hos underviseren sagde hun i hvert fald, at jeg havde gjort det rigtig godt. Så fortjener man sgu da en bytur ikke sandt?

Det mente jeg i hvert fald. Der stod dog nogle væsentlig besværligheder i vejen for endnu en onsdag med druk og morskab. Heraf var min søvnmangel en væsentlig faktor. Jeg forsøgte mig med en lur da jeg kom hjem, det gik ikke – jeg var fortsat godt stresset efter dagens strabadser. Løbetur, det må da kunne gøre forskellen tænkte jeg. Ganske rigtig, en løbetur hjalp, imidlertid kom diverse roomies, facebook, msn og andre tidsrøvere mellem mig og min lur.

Dermed stod den for anden aften i træk på en omgang koffein repræsenteret ved instant coffee. Jeg fulgte op på dette tiltag ved at høre en masse dansetoner på vores smart iPod anlæg. Humøret var efterhånden højt, og jeg var klar til at ledsage de andre i byen. Mht. aftenens udskejelser herefter kan jeg blot konkluderer, at det MÅ have været en rigtig sjov aften. Jeg tog af sted med 120 sing på lommen, og jeg kom hjem med 9. Dette skyldes til dels, at jeg købte to mojitos ved Clarke Quay klokken lort om natten - de var hverken billige eller gode, så det er vidst lidt det samme som at tabe.

Hjemturen var ingen succes. Jeg delte en taxa med nogle andre, og chaufføren var muligvis mere fuld end jeg var, i hvert fald satte han mig af ved et togstop før det jeg ville have været af ved. Jeg stod intetanende ud, og opdagede først missæren efter et par minutters vandren omkring.

Denne blog startede jeg således på at skrive kl. 12:00 torsdag mens jeg sad og ventede på at min underviser skulle dukke op. På opfordring af Dennis "DJ" Jensen skrev jeg således ikke blogindlæg i undervisningen. I aften smutter jeg nok engang til Esplanade for at spise, så måske der kommer nogle federe billeder ud af det denne gang - jeg skal da forsøge :)

3 kommentarer:

  1. Hej Friend.
    Lyder fedt at være afsted og nogle fede ting du oplever, trods du går i skole. Får du lavet nogen damer? :D

    Men det virker da ikke som om det er så meget i fysisk er på skolen eller hvordan?

    SvarSlet
  2. "Oreos" og "coffee" lyder som spændende lokale specialiteter. Spises disse traditionelt ved nattetide? Dejligt at høre du har kastet dig ud i de store gastronomiske eventyr som Asien også kan byde på. ;)

    Glæder mig til billederne.

    SvarSlet
  3. Sådan, jeg glemte mit kamera - Fandt ellers en masse herligheder der kunne tages billeder af :(

    SvarSlet