lørdag den 31. januar 2009

Lykken står den kække bi

Kære læser,

Jeg har faktisk ikke helt overblik over, hvornår og om hvad jeg sidst skrev. Jeg har samtidigt ikke energi eller overskud til at trykke mig en gang tilbage for at kontrollere det. Fordi når det kommer til lange dage, så har dette helt sikkert været en af disse. Klokken nærmer sig så småt halv tolv lokal tid, og jeg er kun netop begyndt på hvad der formentlig bliver et længere indlæg samt billede upload.

Omstændigheder betød, at nattens søvn var lidt begrænset. Her var en tur på natklub blot en af flere omstændigheder. Det var derfor en mat gruppe unge mennesker der begav sig på "sightseeing" i Indian quarter. Det blev vidst til det man kan kalde et begrænset udbytte. Klokken sneg sig op imod 17, da vi vendte om og besluttede os for lidt shopping nær City Hall SMRT. Jeg insisterer promte på, at vi må indtage en kop kaffe på den første Starbucks vi passerer - dette fortryder vi næppe.

Jeg køber den største kop kaffe jeg overhovedet kunne slippe af sted med, og vi var heldige nok at få pladser i en dejlig sofagruppe - nu skulle der bare lades op på batterierne. Der var bare det ved det, at det virkede SLET IKKE. Jeg blev kun mere døsig, og jeg forventede egentlig, at intet andet end søvn ville kunne afhjælpe min trang til at sove.

Jeg tog fejl - min genopstandelse stod pludselig der foran vores sofagruppe personificeret ved to unge asiatisk udseende personer, der høfligt spurgte os, om vi havde lyst til at se Asiens største "Float Parade" - link til 2008 udgaven.

Jeg havde i torsdags allerede overværet nogle af forberedelserne fra tilskuerpladserne, og havde tænkte for mig selv, at det ville da være en oplevelse man ville kunne bruge til noget. Men det kostede alligevel omkring 200 kr. for en billet, så da de stod der og ville give os 9 billetter gratis, så slog vi da straks til.

Lad mig holde det til, at det virkelig var fedt - jeg har optaget utallige videoer, og jeg har taget mange billeder - samlet set 2gb. Farver, sang, fyrværkeri og underholdning til den store guldmedalje. Jeg forsøger hurtigst muligt at få smidt dem op og gjort tilgængelige. Men der skal altså lige foretages en grovsortering.

1 kommentar:

  1. Asien er et sted fyldt med magi og besynderlige sammentræf. Heldigt at de 9 gratis billetter lige skulle finde jer mens I sad og hang på en Starbucks. Som du beskriver det lød I ikke til at være specielt kække, men lykken stod jer i sandhed bi. :)

    SvarSlet