tirsdag den 6. januar 2009

At starte i det små

Hej kære læser,

Jeg må nok indledningvis indrømme, at jeg ingen erfaring har med at skrive blogindlæg. Af samme grund forventer jeg heller ikke, at der bliver slået nogen rekorder her på bloggen. Jeg håber dog på, at jeg vil kunne holde et relativt højt aktivitetsniveau, som kompensation for den manglende kvalitet af de indlæg jeg nu engang laver.

Hvis vi skal fortsætte med den rent indholdsmæssige del af denne blog, så lad os da tale lidt om billeder. Jeg forventer ved ankomst til Singapore, at jeg vil blive mødt af en mur af teknologi. Hvis jeg selv skal gå fra gaten til baggage reclaim så bliver jeg temlig skuffet. I fald at der ikke bliver uddelt gratis produktprøver på diverse digitalkameraer, så bruger jeg formentlig nogle af mine surt optjente penge(hvis du arbejder på kammeradvokaten så glem lige hurtigt jeg skrev det) på et kamera. Det er i forlængelse heraf min ambition at bruge kameraet - enddog flittigt - på mit ophold i Singapore. De billeder dette måtte resultere, vil jeg så med kritisk hånd sortere i og uploade de værdige. Så vidt jeg lige har regnet ud, vil det være muligt at gøre dette på en måde, så de har en nær sammenhæng med bloggen. Lad det straks være sagt: Nej, der er ikke styr på det hele endnu.


Puha, det er allerede på lørdag jeg skal af sted. Tasken er så småt pakket, men de sidste ting mangler endnu at gennemgå min mors knivskarpe kontrol. Noget indeholder stadig overskudsfarve, og med tanke på mine manglende evner ved en vaskemaskine, så ville jeg jo nok vende tilbage med tasken fuld af t-shirts der engang var hvide.


Nu spørger du (jaja, fint skal det jo ikke være) nok dig selv om, hvad jeg sådan skal gå og bruge denne sidste uge i Danmark til. Jamen det vil jeg da hjertensgerne dele med dig kære læser. Først og fremmest skal jeg bruge mine sidste dage på arbejde på at videregive og færdiggøre det store antal ikke fuldførte opgaver jeg har. Jeg har sjovt nok væsentlig flere ikke fuldførte opgaver nu, end da jeg for lidt over 9 måneder siden startede på jobbet. Man kunne tro at dette var et tegn på, at jeg kun havde dovnet den, og ikke havde gjort dagens gode gerning - lad mig straks understrege, at dette er ikke tilfældet.


Dernæst skal jeg ud at spise med et par gutter fra Smørum. De accepterede alle pligtskyldigt, og så må jeg jo stå ved mit løfte om at give :). Der er også en mere alvorlig ting der skal ordnes. Sent fredag aften afgik min kære bedstefar ved døden, og selvom dette naturligvis er en sørgelig ting, så er jeg meget glad for, at jeg hermed har mulighed for at deltage i begravelsen. Denne står torsdag, og sætter et betydeligt mærke i min "fritid" inden jeg skal af sted.

3 kommentarer:

  1. Glæder mig til at følge dit ophold i Singapore og se billeder derfra. En af mine venner skal også afsted her slut på måneden. Dog ikke noget med jura at gøre.
    Men ang kamera, så tag et kig på Panasonic TZ5. Super kamera til rimelig pris og også fornuftig størrelse.

    Er ked af at høre det med din bedstefar. Varme tanker til dig og din familie.

    Vi ses i morgen til lidt mam.

    Hilsen Kevin

    SvarSlet
  2. Udmærket start, har store forventninger til bloggen og dit ophold i Singapore.

    Tror din mor muligvis er lidt skuffet over du ikke har lært at vasketøj endnu eller også ser hun på det som en måde at holde fast i sin lille dreng lidt endnu :P

    Håber du får en god start på dit ophold også selv om optakten ikke har været den bedste.

    SvarSlet
  3. Tak for kommentarerne de herrer. Hvis du ændrer dit "øgenavn" Dennis, så må du gerne lige angive hvem det er der skriver :)

    SvarSlet